Minunatul violet, ultraviolet – culoarea anului 2018 prezentată de PANTONE

„Trăim vremuri care solicită inventivitate și imaginație. De la explorarea noilor tehnologii și a imensei galaxii, la expresia artistică și reflecția spirituală, ultravioletul luminează calea a ceea ce va veni”, spune Leatrice Eiseman, directorul executiv al Institutului PANTONE.

Criteriile după care experții aleg culoarea anului, nu sunt deloc întâmplătoare. O echipă întreagă de specialiști și designeri fac muncă de cercetare și observație asupra fenomenului cromatic la nivel global, macro. Se observă, mai întâi, o tendință în industria modei (fashion), o predispoziție a populației către o anumită culoare, în special pe străzile marilor orașe, influente în lumea modei: Londra, Milano, New York, Paris… Apoi, specialiștii își întorc privirea către industria cinematografică, la noile filme și efecte apărute, mai târziu, către industria automobilelor, apoi către știință, și tot așa, până când experții ajung la o imagine de ansamblu, la o tendință globală, fiind luate în calcul toate variabilele conștiente și inconștiente, ne spune Leatrice Eiseman într-un interviu acordat Glamour.com.

Putem deduce că cel care dictează culoarea anului, este omul, chiar omul de rând, mai exact starea lui de spirit, bucuriile și trăirile, angoasele și frustrările, toate într-un amalgam de stări exprimate prin curiozitatea, îmbrăcămintea și arta sa. Simbolistica cromatică ne arată că anul 2018 va fi unul cu înclinații către spiritualitate, filosofie, misticism și reculegere. Filosofi sau nu, ultravioletul scoate vizionarul și futuristul din noi și fără să vrem.

„Complexă și contemplativă, culoarea ultraviolet sugerează misterele cosmosului, intriga a ceea ce se află înainte și descoperirile dincolo de locul unde ne aflăm acum. Vastul și nelimitatul cer al nopții, simbolic pentru ceea ce este posibil, continuă să inspire dorința de a urma o lume dincolo de a noastră”, spun cei de la Pantone despre minunatul violet, ultraviolet.

În sfârșit, cromoterapia dobândește atenția și confirmarea din partea științei, fapt care validează eficacitatea terapiei prin culoare. Orice culoare purtată, imaginată sau vizualizată, ne influențează, conștient sau nu, comportamentul. O vreme cenușie și ploioasă duce la stări de tristețe, oboseală, solitudine și indispoziție, motiv pentru care creștinismul a asociat griul cu pocăința sau regretul. Mai mult, parapsihologii constată că cei ce suferă de boli mintale sau depresii, au aura de culoare gri. Fiind conștienți puterea cromaticii, putem beneficia de avantaje sociale și emotionale, dar mai ales spirituale, spun terapeuții în cromoterapie.

În acest caz, nu doar designerii și arhitecții se bucură de această culoare, nu doar casele regale și ocultiștii, nu doar tablourile lui Chagall și discromații, ci și terapeuții, și cei de la NASA, și omul de rând, ba chiar și îngerii.

Despre PANTONE

Institutul Pantone este o autoritate internațională în cromatică, tata tuturor sistemelor și codurilor de culoare, ghidul celor mai influente medii din lume: modă, design interior, arte grafice, publicitate, film și educație. De la ei pornește totul în industria creativă, fiindcă ei dețin cel mai răspândit sistem de standardizare a culorilor la momentul actual, și anume: PANTONE ® Matching System (PMS). Acest sistem asigură precizia oricărei nuanțe de culoare, indiferent de locul și compania care produce culoarea. De ce? Fiindcă Pantone are planuri mari, iar acest sistem promite un limbaj universal în cromatică, care poate fi folosit cu precizie de oricine, oriunde, oricând, doar cu un simplu paletar de culoare.

Scroll to top